lördag 6 september 2014

How to look like Sarah Vickers


Jag antar att jag inte är ensam om att ha en favoritblogg som inspirationskälla. Varje gång jag inte vet vad jag ska ha på mig, går jag in på Sarah Vickers blogg Classy Girls Wear Pearls. Hon har sådana bedårande outfits att allt jag vill göra är att flytta till USA och anamma hela hennes livsstil! Det som dock är tragiskt med utländska favoritbloggar, är att vissa märken ofta är svåra att få tag ifrån Sverige. Många av de amerikanska märkena fraktar tyvärr ej deras produkter till Europa, vilket leder till en del tårar… Skämt åsido, hur bra hade det inte varit om vi hade kunnat hitta dylika kläder här?
   Jag har valt ut en av alla hennes outfits, och letat upp liknande plagg som du kan komma över i Sverige (i butik eller med post). Här nedan ser du min version!

See the entire look here!


I suppose I’m not the only one who has a favorite blog as inspiration source. Every time I don’t know what to wear, I visit Sarah Vickers’ blog, Classy Girls Wear Pearls. She has such amazing outfits that all I want to do is move to the States and live exactly like her! What’s sad with foreign favorite blogs, is that some of the brands are really hard to get in Sweden. A lot of the American brands do not ship to Europe, which means a lot of tears… Just kidding, anyway, how great wouldn’t it be if we could find clothes that almost look the same here?
   I’ve chosen one of all her outfits and searched for look alikes that you can buy in Sweden. Check out my version above!

XOXO, LoveMeLikeCottonCandy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar