onsdag 29 maj 2013

Vad är LoveMeLikeCottonCandy?

För några år sedan sökte jag desperat efter en hemsida/blogg som tipsade om det senaste modet, de snyggaste trenderna som man absolut inte får missa, drömköp, budgetkap, inspirerande kollage och fotograferier, sminktips, "nageltutorials", osv... Jag hittade några få som innehöll det jag eftersökte. Jag fann även bloggar som innehöll intressanta ämnen, men där stavfel och dåligt språkbruk gjorde att jag kryssade sidan direkt. De få bloggar som väckte mitt intresse följer jag än idag, men jag hade fortfarande ett problem... Bloggen jag så gärna ville läsa existerade inte!
   I förtvivlan insåg jag att om jag ville läsa om något var jag tvungen att skriva texten själv! År efter år skrev jag trendrapporter där jag skrev vilka trender jag trodde skulle slå igenom mest nästa säsong. De är riktigt roliga att läsa i efterhand och konstatera att jag i de flesta fall hade rätt!
   År 2012 kände jag en stark längtan av att få läsa "den perfekta bloggen". En dag slog mig tanken att jag själv kanske skulle börja blogga? Tanken växte sig starkare och starkare var dag som gick, tillslut hade den slått rot i min hjärna. Min drömblogg skulle äntligen få existera, den skulle dessutom vara skriven av mig själv! Jag började kolla runt på bloggplattformar och försökte komma på det perfekta namnet. Efter tafatta försök kom jag plötsligt på "LoveMeLikeCottonCandy". Det kan låta som ett löjligt namn för dig, men för mig har det en djup mening. När jag var liten var sockervadd något av det mest åtråvärda som fanns på nöjesfält/festivaler, enligt mitt lilla jag var spunnet socker lycka på pinne. Jag blev aldrig trött på varken smaken eller konsistensen. Varje sockervadd ledde till en ny upptäckt eller smakupplevelse.
   "Älska mig som sockervadd" - jag hoppas att du älskar min blogg som jag älskade sockervadd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar